מתחילים לשלם פחות • בעקבות החלטת כחלון ונתניהו: המע"מ ירד באחוז אחד

דוד לזר No Comments on מתחילים לשלם פחות • בעקבות החלטת כחלון ונתניהו: המע"מ ירד באחוז אחד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלילה (חמישי) בחצות ירד שיעור המע"מ באחוז – והוא יעמוד על 17%. הירידה בהוצאות צפויה להתבטא בעיקר בתשלומי החשבונות כמו חשמל ומים, בעלויות הדלק שמחירו ירד הלילה בשתי אגורות בלבד.

הורדת המע"מ באה בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו שהסבירו כי הוא בא בגלל עודפי גביית מסים בהיקף של מיליארדי שקלים מהציבור. לטענתם, המהלך בוצע בכדי לעודד את הצמיחה במשק.

נתניהו וכחלון הציגו את המהלך במסיבת עיתונאים מתוקשרת ששם אמר נתניהו כי "אנחנו מחזירים לאזרחי ישראל מיליארדים מעודפי מסים. אומר זאת בפשטות: יש לי אמון מלא בכם, אזרחי ישראל, ואני בטוח שבתוספת הזו תשכילו לעשות שימוש הרבה יותר טוב מכל פקידות ממשלתית, מוכשרת ככל שתהיה".

בהודעתו אמר שר האוצר כי "אם חלילה ניתקל במצב משמעותי של האטה או הפחתה משמעותית בגביית המסים, אנחנו נצטרך לבצע תיקון ויהיו צעדים משלימים, שיכולים להחזיר את המצב לקדמותו".

לדבריו, "על פי תחזיות החשב הכללי במשרד האוצר, יחס החוב-תוצר צפוי לרדת בשנתיים הקרובות. הורדת המע"מ ומס החברות יובילו להגברת הצמיחה, שתוריד את החום ותביא לצמצום הגרעון. אנחנו יוצרים כאן הלכה למעשה מנוע להגברת הצמיחה, על ידי הגדלת ההכנסה הפנויה של האזרחים והפחתת מס החברות. משנת 2010 שיעור המע"מ רק עלה, היום אנחנו משנים כיוון".



0 תגובות